2014. április 4., péntek

Friss spenót fürjtojással

fél kg friss spenót
1 l tej
rizsliszt
3-4 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors


főtt fürjtojás

eddig mindig elszomorodtam, amikor friss levelekből akartam spenótot csinálni, mert fonnyasztáskor mindig elvesztették azt a szép élénkzöld színüket, amiért pedig rajongani lehet (úgyhogy maradt a fagyasztott verzió). viszont mint kiderült, a trükk csupán annyi, hogy pár percre forró vízbe kell dobni a leveleket (szár nélkül), majd kihalászni őket/a levet leönteni róluk. (ami számomra nem egészen világos: miért nem szokás felhasználni ezt a levet?) ezt követően feltettem melegedni a tejet, bele az ollóval felapított spenótot, amikor felforrt hozzáadtam a fokhagymát (reszelve), sót, borsot, rizsliszttel besűrítettem, majd botmixerrel krémesítettem. a végeredmény mennyei íz és mennyei szín!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...