2018. február 2., péntek

Fűszeres grillzöldség kókusztejes zöldborsófőzelékkel


Pontosabban fűszeres grillzöldség salátaágyon chilis tofuval és kókusztejes zöldborsófőzelékkel.
Még pontosabban részletekért pedig jönnek a hozzávalók.

Hozzávalók:
Grillzöldség
csiperke
répa
petrezselyem gyökér
kelbimbó
édeskömény
cukkini
különféle fűszerek, fűszerkeverékek

olívaolaj
+ chilis tofu

Grillserpenyőben olívaolajon meggrilleztem a különféle fűszeres-sós olívaolajban megforgatott zöldségeket. Mind eltérő fűszerezéssel készült, egyszerre legfeljebb két fajta zöldség volt a serpenyőben (jókora adag készült!). A készen vett chilis tofu tömböt, közepesen vastag szeletekre vágtam, és szintén meggrilleztem.

Borsófőzelék
0,5 liter kókusztej
0k kg zöldborsó
1 közepes fej vöröshagyma
2 ek rizsliszt
1 csokor friss petrezselyem zöldje


A kókusztejet felforraltam, hozzáadtam a zöldborsót, majd a vöröshagymás, és amikor roppanós-puhára főtt, besűrítettem a rizsliszttel. Miközben még egyet rottyant, sóztam, és a legvégén belekevertem a petrezselyem zöldjét. Mennyi finom!

Salátaágy
salátakeverék
tokaji balzsamecet csipkebogyóval
arany mazsola

szezámmag
chia mag
(ráadásként pár szem vörösbab, mert még maradt egy kicsi a tegnapi vacsiból)

Tálaláskor megágyaztam a salátakeverékkel, meglocsoltam egy kevés balzsamecettel, rászedtem a tofut és a grillzöldséget, mellé kanalaztam a sűrű főzeléket, majd a zöldségeket megszórtam a magokkal és a mazsolával.

Nyilván készítettem korábban is vegán ételeket, de ez az első, amit kifejezetten annak szántam! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...